Presentació Programa 8è Menorca Doc Fest Balears, Illes Presentació Programa 8è Menorca Doc Fest Balears, Illes
Sala Polivalent Albert Camus (Sant Lluís) · Es Claustre de El Carme (Maó)
- ES

Presentació Programa 8è Menorca Doc Fest Balears, Illes

Fonction unique 15/09/2026

Sala Polivalent Albert Camus (Sant Lluís) · Es Claustre de El Carme (Maó)

Carrer de Sant lluís, 58 Sant Lluis & Calustre de El Carme, Maó, Sant Lluís · Maó, Balears, Illes

A les 19.

30 h, roda de premsa de presentació del programa del 8è Menorca Doc Fest,
que enguany compta amb la participació de referents del cinema i la fotografia com José Luis Guerín, Miguel Eek, Samuel Nacar, Carmenchu Alemán, Federico Clavarino, Pedro Coll, Santiago Torrado, Judit Luna, Neus Solà, Santi Donaire, Pep Pérez, Salvador Tió, Paul de Sorbier, entre d’altres.

A partir de les 20 h, es podrà gaudir de la projecció especial de dos documentals menorquins: «Carboners a Menorca. Un ofici que no s'acaba», de Magda Timoner i Ester Sánchez, i «Històries d'anada i toada. Memòria migrant entre Córdoba i Menorca», de Santiago Torrado.

Aquest dia s'entregaran els programes de mà en format físic amb tota la informació de la vuitena edició d’aquest festival de cinema i fotografia documental de l’illa, patrocinat per la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM).


  • ‘Carboners a Menorca. Un ofici que no s'acaba’, dirigit per Magda Timoner i Ester Sánchez i produït per l'Institut Balear de la Natura (IBANAT), a través de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural. El documental ret homenatge a un dels pocs oficis tradicionals de l'illa encara vius avui dia, a través del testimoni dels darrers carboners actius de les Illes Balears que fan carbó amb sitja tradicional. La peça, de 35 minuts de durada, ofereix una mirada propera i humana a la feina dels carboners, amb testimonis, imatges del procés artesanal i una explicació del context històric que n'ha marcat l'evolució, i mostra com aquest ofici ha contribuït durant generacions a mantenir els boscos, modelar el paisatge i configurar la identitat cultural menorquina. Aquest documental ja es va estrenar en altres punts de l'illa, com ara a l'Auditori de Ferreries.


  • ‘Històries d'anada i toada. Memòria migrant entre Córdoba i Menorca’, dirigit pel periodista i documentalista Santiago Torrado, que explora els vincles migratoris entre Menorca i Argentina: des de l'emigració menorquina a Córdoba a cavall dels segles XIX-XX fins al reto de descendents argentins a l'illa des de l'any 2000. El film és el resultat d'un treball de recerca desenvolupat entre Menorca i Argentina que ha inclòs la consulta d'arxius públics i privats, la recuperació de material fotogràfic inèdit i la realització d'entrevistes a protagonistes i descendents de migrants en ambdós territoris. És una peça coproduïda entre la Revista Posidònia i la Cooperativa Enfant Terrible, amb el suport i patrocini del Fons Menorquí de Cooperació, que aspira a contribuir a la recuperació de la memòria compartida entre les dues comunitats i a generar un espai de reflexió sobre els processos migratoris i les seves conseqüències en la construcció de les identitats col·lectives. Hi han participat, entre d'altres, Blai Barber, Mateu Comelles, Margarita Teresa Sastre Femenias, Faustino Mercadal Capó, Esperanza María González Llabrés, Luis Amadeo Mir, Margarita González Llabrés, Jesús Morón, Cecilia Olmos i Feando Torrado.


Artistes de l’événement Informations sur le lieu Ajouter des services Partager l’événement
Facebook Twitter Linkedin