Kathleen Balfe Violoncel i electrònica Búger Mallorca
Varie date
Sala del Piano
Fundació Musical ACA. Carrer Antoni Caimari Alomar., Búger, Balears, Illes
Electronica tiene eventos activos en este momento.
Sei un fan di Electronica
Scopri le loro ultime notizie, foto e video. Daci la tua email per non perdere nessun dettaglio.
Concert del XLIV Encontre Internacional de Compositors, a càrrec de Kathleen Balfe, Violoncel i electrònica
11 de novembre - 19 h
Sala del piano - Fundació ACA - Entrada lliure
https://fundacioaca.com/concerts/kathleen-balfe-violoncel-i-electronica/
Programa:
Jesús Rueda (1961)
Hoquetus (2005, ed.2023) ca. 7 min. *Estrena absoluta
Marco Stroppa (1959)
Ay, There's the rub
(extract of poetry from Shakespeare, Hamlet “Ay, there’s the rub”? 2001. 10 min.)
Krzysztof Eugeniusz Penderecki (1933-2020)
Capriccio per Siegfried Palm (1968) ca. 10 min.
-
Obres Electroacústiques i poemes
Anna Bofill Levi (1944)
No Hay Ciudad. ca. 7 min. *Estrena absoluta
Un poema de María Cinta Montagut - <1'
Reyes Oteo (1982)
Veritas Vincit (2020) < 7'
Poema Città dispersa tra gli inciseri, un poema de Maria Attanasio <1'
María del Carmen Asenjo-Marrodán (1978)
Questo tremito, questo vacillamento (2020) 6’
Notes de Programa
Capriccio per Siegfried Palm per a violoncel sol de Krzysztof Penderecki és l'obra clàssica (1968) que ha servit de referència per a aquest programa. L'exploració primerenca de les tècniques esteses del violoncel per part de Penderecki i els seus contemporanis va obrir camí a noves maneres de tocar aquest instrument. Aquestes tècniques esteses es poden apreciar en totes les obres programades, que també han obert els seus propis camins amb noves tècniques i sonoritats.
Penderecki dedica la seva obra a Siegfried Palm. Aquest interpretava obres que uns altres violoncel·listes consideraven intocables, i sense alterar-les. Hoquetus per Jesús Rueda, composta el 2005, encara no ha estat estrenada a causa de la seva dificultat. En contrast amb Siegfried Palm, he fet suggeriments perquè aquesta obra es pugui programar.
Hi ha altres vincles dins del recital. Marco Stroppa forma part de la primera generació italiana de compositors que empraven ordinadors en les seves obres com una cosa natural des de quan estudiaven en el conservatori. Encara que “Ai, there's the rub” és una obra acústica, aquest factor i el seu interès en textos i esdeveniments sociopolítics connecta la primera i la segona part del programa, exclusivament electroacústica i inspirada per textos. Dues d'aquestes van ser compostes com a resposta a la incertesa en 2020.